Friday 28 November 2008

一厢情愿


到底什么事发生? 是我们生病? 还是上天在惩罚我们?

这是今天上午我公司发出的一个紧急通告:-
The People's Alliance for Democracy has moved to Suvarnabhumi Airport on 25th evening in order to unseat the Somchai Wongsawat government. At least four rounds of bomb attacks occur in Bangkok early 26th morning injuring at least 12 people in Vibawadee soi 3,
Don Muang airport (international terminal), Suvarnabhumi airport and Rama 5 road.On 26th we decided for our employees in Bangkok to work from home.The prime minister diverted his charter flight to Chiang Mai and rejected the calls for a House dissolution by his Army chief Anupong Paochinda. PM called for urgent panel meeting today in Chiang Mai.
Today morning, Don Muang airport is shut down by the Airport Authority of Thailand and this paralyses direct flights into/out from Bangkok.We are discussing other means of transportations including international connection.Thailand travel restriction which has been being active since 8 October will be continued. Travelling into Thailand will need approval from Manager. Travel via Suvarnabhumi airport is banned.
下午又收到另外一个紧急通告:-
All Business travel to India is currently BANNED until further notice.
101 killed as gunmen rampage in India city-Please check on xxxxxxx for updates.
为什么世界变得那么的恐怖、人性变得那么的可恶!
星期二才刚飞去曼谷朋友也因为这次反政府示威者佔據曼谷機場,被逼留在曼谷市,无法回国,我昨天还还开玩笑对他说:你就慢慢的享受曼谷,不用急着回来,或干脆留在那定居.
没想到傍晚时分, 大哥播电来, 才知道他们全家也卡在曼谷, 他要我询问陆路方式如何去到下一站转机, 使到他们全家能在星期天前回到新加坡; 因为他们是星期天中午回亚庇;为了帮他询问、联络,也忙了一个晚上。

其实我是可以接受人们为了表达自己的立场、和平走上接头、包围国会,但这次让机场瘫痪;我真的不能苟同,也肯定这样的行动会让原本已经不景气的经济带来更负面的影响。
真的越来越不明白人的思想。。。。为什么要做这样的举动?
刚刚大哥又发来短讯,最新消息机场可能会关到星期六,要我明天联络航空公司。。。可以想象有许多人也和大哥或朋友一样,无端端的惹上麻烦,无法如期回国。
我其中一个座右铭是为自己而活,为别人着想,也天真的以为,许多人也会和我一样。原来,这些都是我的一厢情愿。。。。
原来我真的是越来越不明白人的思想。。。。

No comments: